مک بوک پرو 13 اینچ 2020 مدل MYD92 خاکستری

Macbook Pro 13 Myd92 2020 M1 Chip 8 Core 8gb 512gb Ssd Gray
شناسه محصول: 7032

تومان

پارت نامبر آمریکا | LLA Part Number

نات اکتیو | Not Activated Product

تفاوت دستگاه اکتیو و نات اکتیو دقیقا چیست؟!

تفاوت پارت نامبرهای مختلف محصولات اپل چیست؟!

ارسال تهران | قبل از اتمام ساعت اداری روز ثبت سفارش

ارسال شهرستان | روز ثبت سفارش به جز ایام تعطیل

مک بوک پرو 13 اینچ 2020 مدل MYD92 خاکستری

Macbook Pro 13 Myd92 2020 M1 Chip 8 Core 8gb 512gb Ssd Gray
شناسه محصول: 7032

تومان

پارت نامبر آمریکا | LLA Part Number

نات اکتیو | Not Activated Product

ارسال برند اورجینال | ضمانت 7 روزه تست اصالت کالا

ارسال تهران و شهرستان | همان روز ثبت سفارش به جز ایام تعطیل

معرفی محصول

Macbook Pro 13 Myd92 2020 M1 Chip 8 Core 8gb 512gb Ssd Gray
Macbook Pro 13 inch M1 Series Review 1

مشخصات مک بوک پرو M1

اگر با محصولات شرکت اپل آشنایی داشته باشید حتما میدانید که این ابر شرکت تولید کننده ی ابزار آلات مربوط به حوزه ی تکنولوژی در سال 2020 اقدام به رونمایی از یکی از بهترین مک بوک های خود با نام مک بوک پرو M1 کرده است. به گفته ی کاربران و متخصصین این مک بوک میتواند عنوان دار بهترین و کاربردی ترین مک بوک در سطح جهان باشد. در این مقاله از این محصول بیشتر خواهیم گفت.

وقتی که شرکت اپل در سال 2020 از جدید ترین محصولش در زمینه ی رایانه های تاشو پرده برداری میکرد کسی نمی دانست که چه جادویی در مک بوک M1 سری پرو نهفته است. از اینرو مک بوک پرو M1 با دارا بودن صفحه نمایش 13 اینچی و با داشتن تراشه ی M1 و همچنین عمر زیاد باتری پا به پای لپ تاپ های 15 اینچی به عرصه ی رقابت وارد شد. در حقیقت این گذار اپل از دنیای x86 به ARM بود که این لپ تاپ را به یکی از بزرگترین و ابر قدرت ترین دیوایس ها در عرصه ی تکنولوژی تبدیل کرد. از قضا این اتفاق یکی از پر سر و صدا ترین و بزرگترین اتفاقات در قرن حاضر و در عرصه ی تکنولوژی بود که در سال 2020 رخ داد.
قبل از هر چیز لازم است که در ارتباط با تراشه های جدیدی که شرکت اپل طراحی کرده برایتان توضیحاتی را ارائه دهیم. شرکت اپل ادعا کرده که در طول یک برنامه ی جامع اما کوتاه مدت قصد دارد که استفاده از تراشه های شرکت اینتل را به کلی کنار گذاشته و از تراشه های اختصاصی خودش برای بکارگیری در دیوایس های تولید شده توسط شرکتش استفاده کند. این شرکت هدف از این کار را مصرف انرژی کمتر و کارایی بهتر وسایل توصیف میکند و میگوید که این شرکت همیشه به نیاز کاربران توجه ویژه ای دارد و فکر میکند که چنین هدفی میتواند به مراتب در رفع نیاز کاربران بهتر عمل کرده و نیاز های بیشتری را برای آنها مرتفع نماید.

مک بوک پرو M1، سریع ترین مک بوک حال حاضر

اپل ادعا میکند که این تراشه ها ( تراشه ARM در قالب M1 ) باعث شده اند که سرعت به حد اعلایی برسد بصورتی که این تراشه باعث میشود که دیوایس بهترین عملکرد سی پی یو را به ازای هر وات از خودش به نمایش بگذارد که همین عامل موفقیتی مهم برای شرکت کوپرتینویی محسوب میشود.
این تراشه ی کارآمد و قوی علاوه بر مک بوک پرو ۱۳ اینچی، در مک بوک ایر و مک مینی که آنها نیز از محصولات جدید اپل هستند قرار گرفته است.
سوای تمام این مسائل مک بوک پرو M1 در عین داشتن بهترین عملکرد در امر پردازش داده ها، از نمایشگر با کیفیتی نسبت به نسل قبل نیز برخوردار می باشد. اندازه ی صفحه نمایش این رایانه ی تاشو 13.3 اینچ بوده و از رزولوشنی معادل با 1600 × 2560 پیکسل بهره می برد که رقم تراکم پیکسلی آن مساوی با 227 پیکسل در هر اینچ است. لازم به ذکر است که مک بوک پرو M1 دارای تاچ بار یا نوار لمسی در قسمت بالایی کیبورد است که این ویژگی آن باعث شده تا مک بوک پرو جدید تفاوت آنچنانی با مک پرو نسل قبل نداشته باشد.

Macbook Pro 13 inch M1 Series Review 3

البته بعضی از کارشناسان معتقد هستند که اپل در اینجا از رقبایی مانند HP و Dell که صفحه های با وضوح بالاتر را روی لپ تاپ های 13 اینچی خود قرار می دهند ، عقب می افتد. اما با تمام این توصیفات باز هم صفحه نمایش این مک بوک نقاط قدرتی دارد، مانیتور این دیوایس به قدر زیادی روشن و سرزنده است و به دلیل دارا بودن داینامیک رنج بالا از طیف گسترده ای از رنگ ها پشتیبانی میکند، و این موضوع برای استفاده ی عکاسان و ویراستاران ویدئو که به رنگ های واقعی نیاز دارند ، عالی است. پس این مانیتور برای این طیف از افراد بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود.
البته در همین زمینه گفته میشود که MacBook Air با پشتیبانی از همین ویژگی و دارا بودن داینامیک رنج گسترده گزینه ای مقرون به صرفه تر نسبت به MACBOOK PRO خواهد بود. که همین موضوع میتواند افرادی که اقتصادی تر فکر میکنند را به خریدن مک بوک ایر سوق دهد.

Macbook Pro 13 inch M1 Series Review 2

مک بوک پرو M1 به صورت محسوسی تفاوت آنچنانی با مک بوک AIR ندارد

بیان این نکته خالی از لطف نیست, متخصصین و کارشناسان میگویند که مک بوک پرو M1 به صورت محسوسی تفاوت آنچنانی با مک بوک AIR ندارد. باید گفت که این دسته از کارشناسان ارزش مک بوک ایر را بیشتر از ارزش مک بوک پرو توصیف میکنند و معتقد هستند که خرید مک بوک ایر توجیه اقتصادی بیشتری نیز دارد. اما با وجود این توصیفات نمیتوان از سرعت بالا و مصرف کم مک بوک پرو M1 نسبت به مک بوک ایر M1 چشم پوشی کرد.
همچنین به گفته ی بعضی از منتقدین طراحی تکراری مک بوک پرو M1 سبب شده است تا رضایت بعضی از افراد جلب نشود. بنابر استدلال یک شخص که کارشناس یک وب سایت مرتبط با محصولات رایانه ای می باشد بسیاری افراد توقع داشته اند تا این مک بوک تفاوت های ظاهری فاحشی با مدل های قبلی داشته باشد و این موضوع قابل درک است. وی ادعا میکند که انتظار این بوده که شرکت اپل در طراحی این محصول یک تجدید نظر کلی داشته باشد. اما با تمام این توصیفات به لطف مغزهای سیلیکونی مک بوک پرو M1 یکی از جذاب ترین نسخه های اپل می باشد.

این طرح جدید با دارا بودن ابعاد 15.6 × 212.4 × 304.1 میلی‌متر و وزن 1.4 کیلوگرم تفاوت آنچنانی با مدل قبلی سری خودش ندارد. بنابراین این طرح جدید کسی که امید به خرید یک لپ تاپ جدید با ظاهری متفاوت دارد را کاملا ناامید خواهد کرد. اما با این حال این لپ تاپ کماکان خوش ظاهر است و به طور فوق العاده ای نازک و سبک می باشد.
اما در طرف دیگر بنظر میرسد که شرکت اپل در ارتباط با اتخاذ چنین تصمیمی بی هدف نبوده باشد. کما اینکه همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم شرکت اپل قصد داشت با ارائه محصول جدیدش یعنی مک بوک پرو 13 اینچی قدرت خودش در طراحی و اجرای تراشه های M1 را به نمایش بگذارد. و البته که این طور هم شد و این تراشه های بی نقص و قوی آنچنان خوش درخشیدند که هم این محصول و همچنین شرکت اپل را باز بر سر زبان ها انداخت. اتفاقی که اگر این مک بوک در طراحی اش تجدید نظر می کرد یا چنانچه آپدیت جدیدی از طراحی را به منصه ی ظهور می گذاشت کمتر به چشم می آمد و سر و صدای کمتری به پا میکرد. در واقع این عمل در راستای به چشم آمدن قدرت این تراشه ها به عنوان مهمترین جنبه ی لپ تاپ رخ داد. پس اپل از تغییر ظاهر انصراف داد و این فرایند را به نفع دیده شدن تراشه های جدید لغو کرد.

مک بوک پرو M1، نمایش بهترین عملکرد

در این آپدیت جدید این شرکت با تمام قوا به سمت اپلیکیشن ها رفته است. این تراشه های قوی کاربران را به استفاده ی طولانی مدت و گاها همزمان اپلیکیشن ها سوق میدهند. نکته ی جالب و مهم اینجاست که شما میتوانید به مدت طولانی از این رایانه ی تاشو استفاده کنید. اپلیکیشن های زیادی را باز کنید و کارهایی که نیاز به گرافیک قوی دارند را همزمان انجام دهید. این مک بوک نه داغ میشود و نه ارور میدهد. فارغ از همه چیز، چه بسا همین ویژگی بخشی بزرگ از آن چیزی باشد که یک کاربر به آن نیاز دارد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که این مک بوک برای کاربران عادی بهترین است اما شاید کاربران خیلی حرفه ایی که با پروژه های بزرگ و قوی سروکار دارند را اقناع نکند.

Macbook Pro 13 inch M1 Series Review 1

شرکت اپل همیشه به ساخت محصولاتی که کیفیت و دقت بالایی در تولید دارد معروف است. مک بوک پرو M1 را به درستی نگاه کنید و آن را از نزدیک لمس کنید تا متوجه دقت و ظرافت در تولید محصولات اپل شوید. کافی است تا محل تلاقی این مک بوک را در حالت بسته به خوبی لمس کنید تا مطابقت کامل این دو محل تلاقی شما را شگفت زده کند. این تطابق تنها یک تصویر را به ذهن شما می آورد و آنهم اینکه این ابر شرکت تولید کننده ی محصولات مرتبط با فناوری با ذره بین و با دقت 100 درصد محصولاتش را مونتاژ می کند.
به درستی که مک بوک پرو M1 در حالت بسته مانند یک واحد یکپارچه بدون هیچ عیب و نقصی بنظر میرسد
این واحد یکپارچه تحت هیچ شرایطی استعداد جذب اثر انگشت را نداشته و لمس آن لذت فراوانی را برای کاربران فراهم می آورد.
بدنه ی این مک بوک هیچ مسیر انفصالی ندارد جز سینی زیرین آن که با چند پیچ پنج سو کوچک قابلیت جدا شدگی دارد. همچنین سازندگان این مک بوک در طراحی جدید آن لولا هایی از جنس آلومینیوم را جایگزین لولا هایی با پوشش پلاستیک کرده اند و این عمل در راستای کاملا فلزی شدن یا ایجاد بدنه ای به صورت یکپارچه فلزی برای این دیوایس بوده است.
از لحاظ درگاه نیز باید گفت که مک بوک پرو 13 اینچی تنها دو درگاه USB در سمت چپ دارد. و این موضوع برای کسانی که به درگاه های زیاد نیاز دارند می تواند کمی ناراحت کننده باشد. البته این مشکل را میتوان با استفاده کردن از دانگل ها تا حدودی مرتفع نمود.
سخن آخر اینکه این مک بوک دارای ویژگی های مثبت و منفی است. شارژ دهی بسیار خوب، عملکرد کم نظیر، نمایشگری با کنتراست عالی و… از نکات مثبت آن و دارا بودن تنها دو درگاه USB ، رم محدود به 8 و 16, و طراحی قدیمی از ویژگی های منفی آن محسوب می شوند.

جدول مشخصات

Macbook Pro 13 Myd92 2020 M1 Chip 8 Core 8gb 512gb Ssd Gray
ابعاد

304.1×212.4×15.6 میلی‌متر

وزن

1.4 کیلوگرم

حافظه داخلی

512 گیگابایت

مقدار RAM

Unified

صفحه نمایش لمسی

خیر

فناوری صفحه‌ نمایش

IPS LED-backlit LCD

اندازه

13.3 اینچ

رزولوشن

QHD|2560×1600

سایر قابلیت ها صفحه نمایش

نسبت تصویر 16:9 و 227 پیکسل در هر اینچ

بلوتوث

بلوتوث داخلی

سیستم عامل

Apple Mac OS

مشخصات باتری

باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 58.2 وات ساعت

سایر قابلیت‌ ها

دارای 2 عدد پورت USB Type C با قابلیت پشتیبانی از ThunderBolt 3, دارای 22 برنامه‌ی پیش‌فرض شامل iPhoto، iMovie و GarageBand, کیبورد با نور پس زمینه, مجهز به بلوتوث نسخه‌ی 5.0, مجهز به جک 3.5 میلیمتری صدا, مجهز به دو عدد میکروفن, وجود تاچ بار

شبکه بی سیم Wi-Fi

دارد

شبکه Ethernet

ندارد

اقلام همراه کالا

آداپتور برق USB-C, شارژر AC

سازنده پردازنده

Apple

سری پردازنده

M1

مدل پردازنده

Apple M1 chip

محدوده سرعت پردازنده

2.8 گیگاهرتز و بیشتر

حافظه Cache

12 مگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مشخصات حافظه داخلی

PCIe-based onboard

سازنده پردازنده گرافیکی

Apple

مدل پردازنده گرافیکی

8core Apple-designed integrated GPU

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

صفحه نمایش مات

خیر

درایو نوری

بدون درایو نوری

وبکم

دارد

توضیحات وبکم

HD-720p FaceTime camera

مشخصات اسپیکر

بلندگوهای استریو داخلی با محدوده دینامیکی بالا

کیبورد با نور پس زمینه

دارد

مشخصات تاچ پد

مجهز به تکنولوژی Force Touch با پشتیبانی کامل از انواع فرمان‌های چند لمسی تا فرمان‌های سه و چهارانگشتی

حسگر اثر انگشت

دارد

کارت خوان

ندارد

مودم

بدون مودم

توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

802.11ax Wi-Fi 6 wireless networking, IEEE 802.11a/b/g/n/ac compatible

پورت VGA

ندارد

پورت HDMI

ندارد

پورت USB Type-C

دارد

پورت Thunderbolt

دارد

توضیحات پورت Thunderbolt

Thunderbolt 3 (up to 40Gb/s)

پورت Serial

ندارد

پورت USB 4.0

دارد

طبقه‌بندی

کاربری عمومی,باریک و سبک

شارژدهی باتری

حداکثر تا 17 ساعت برای وب گردی ساعت

توضیحات سیستم عامل

Big Sure

تعداد پورت USB 4.0

2 عدد

دیدگاه شما برای ما با ارزش است:

با ثبت دیدگاه به دوستان خود برای انتخاب این محصول و خرید آن کمک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

Macbook Pro 13 Myd92 2020 M1 Chip 8 Core 8gb 512gb Ssd Gray
شناسه محصول: 7032

مک بوک پرو 13 اینچ 2020 مدل MYD92 خاکستری

تومان

پارت نامبر آمریکا | LLA Part Number

نات اکتیو | Not Activated Product

ارسال | همان روز ثبت سفارش به جز ایام تعطیل

ضمانت 7 روزه تست اصالت کالا | ارسال برند اورجینال

تفاوت دستگاه اکتیو و نات اکتیو دقیقا چیست؟!

تفاوت پارت نامبرهای مختلف محصولات اپل چیست؟!