مک بوک ایر 13 اینچ 2020 مدل MGN73 خاکستری

Macbook Air 13 Mgn73 2020 M1 Chip 8gb 512gb Ssd Space Gray
شناسه محصول: 7034

برای قیمت تماس بگیرید

پارت نامبر آمریکا | LLA Part Number

نات اکتیو | Not Activated Product

تفاوت دستگاه اکتیو و نات اکتیو دقیقا چیست؟!

تفاوت پارت نامبرهای مختلف محصولات اپل چیست؟!

ارسال تهران | قبل از اتمام ساعت اداری روز ثبت سفارش

ارسال شهرستان | روز ثبت سفارش به جز ایام تعطیل

مک بوک ایر 13 اینچ 2020 مدل MGN73 خاکستری

Macbook Air 13 Mgn73 2020 M1 Chip 8gb 512gb Ssd Space Gray
شناسه محصول: 7034

برای قیمت تماس بگیرید

پارت نامبر آمریکا | LLA Part Number

نات اکتیو | Not Activated Product

ارسال برند اورجینال | ضمانت 7 روزه تست اصالت کالا

ارسال تهران و شهرستان | همان روز ثبت سفارش به جز ایام تعطیل

معرفی محصول

Macbook Air 13 Mgn73 2020 M1 Chip 8gb 512gb Ssd Space Gray

همه چیز درباره ی مک بوک ایر M1

MacBook از سری لپ تاپ هایی است که توسط شرکت اپل تولید میشود. مک بوک ایر M1 یکی از بهترین محصولات این شرکت در زمینه ی تولید لپ تاپ می باشد. این دیوایس از محصولاتی است که از سال 2006 توسط شرکت اپل رونمایی شد. که در واقع شرکت اپل با تولید و عرضه ی این محصول جایگزینی برای لپ‌تاپ‌های iBook G4 و لپ‌تاپ‌های ۱۲ اینچی سری پاوربوک را معرفی میکرد که هم از لحاظ کارایی و هم از لحاظ کیفیت حرف های زیادی برای گفتن داشت. در این مقاله با موضوع مشخصات مک بوک ایر M1 با شما همراه هستیم.

Macbook Air 2020 M1 Series Review 4

شرکت اپل با تولید مک بوک اهدافی چون گسترش آموزش و فروش در بازار آزاد را دنبال میکرد. این شرکت از سال 2008 به واسطه ی تولید و فروش مک بوک بصورت عمده پرچمدار پرفروش ترین و پر متقاضی ترین رایانه های تاشو در کشور آمریکا شد.
شرکت اپل در سال 2020 از مک بوکی تحت عنوان مک بوک ایر M1 پرده برداری کرد. یکی از نکات متمایز در تولید این لپ تاپ نسبت به لپ تاپ های تولید شده در سری های قبل تر اینست که این بار شرکت اپل از تراشه ای تحت عنوان APPLE M1 که مبتنی بر رم می باشد استفاده کرده است. و این جزو اولین دفعاتی است که شرکت اپل از تراشه ای استفاده میکند که تولید خودش است.
در این آپدیت جدید شرکت اپل از پردازنده های اپل سیلیکون استفاده کرده است. در حقیقت این اولین گام شرکت اپل برای جدایی از پردازنده های شرکت اینتل بود. به گفته کمپانی اپل پردازنده ی اپل سیلیکون از بازدهی و عملکرد بهتری نسبت به پردازنده ی اینتل برخوردار است. اما به هر حال استفاده از این نوع پردازنده چند ویژگی ممتاز دارد که یکی از آنها اجرای مستقیم اپلیکیشن‌های iOS و iPad OS بر روی MAC OS میباشد.

Macbook Air 2020 M1 Series Review 3

مک بوک ایر M1، استفاده از تراشه های جدید

همچنین در اقدامی جالب شرکت تولید کننده ی این محصول تصمیم گرفت که به محض رونمایی از این مک بوک، فروش مدلهای قبلی که از تراشه های اینتل در تولید آنها استفاده شده بود را متوقف کند. و اتفاقا همین عمل باعث شد که این مدل جدید مک بوک یکی از پرفروش ترین تولیدات اپل در سه ماهه ی اول فروش باشد و اینچنین مک بوک ایر لقب یکی از پرطرفدار ترین مک بوک ها در سطح جهان را به خود اختصاص داد.
حقیقتی که در اینباره وجود دارد و کارشناسان در ارتباط با آن شگفت زده هستند این است که معمولا کنار گذاشتن یک تراشه و استفاده از تراشه ای دیگر میتواند مشکلات یا اصطلاحا باگ هایی را برای دستگاه بوجود بیاورد اما شرکت اپل این کار را به خوبی انجام داده است. اپل با ایجاد یک سازش پذیری مناسب میان پردازنده ی جدید و نرم افزار توانسته است از تمام این مشکلات یا باگ های احتمالی جلوگیری کند.

البته به گفته ی کارشناسان، مک بوک جدید با حفظ تمام مزایای مدل اینتل، توانسته است پیشرفت هایی را نیز داشته باشد و همین سبب شده است تا کار با این مک بوک بسیار دلپذیر تر حتی نسبت به قبل باشد.
با این حساب گفته میشود که مک بوک ایر M1 جزو معدود ترین دیوایس هایی است که میتواند برای هر کسی در هر سنی مناسب باشد. چرا که علاوه بر پردازش عالی و صفحه کلید روان، شارژ باتری را نیز به خوبی نگه میدارد و همه ی این عوامل در کنار هم باعث میشوند تا این مک بوک در کلاس خودش بهترین عملکرد را نشان دهد.

تا اینجای کار مک بوک ایر 2020 را میتوان یکی از بهترین تولیدات شرکت اپل در زمینه ی تولید مک بوک دانست اما این محصول منتقدان سرسختی را نیز داراست، به اعتقاد این افراد بازدهی نه چندان مطلوب
وب کم بی کیفیت و دسترسی سخت به پورت های ورودی از جمله دلایلی هستند که نمره ی قبولی این محصول را تنزل می بخشند. در ارتباط با وبکم گفته میشود که در تولید این وبکم که کیفیت آن 720p می باشد از فناوری فیس آیدی استفاده نشده است. البته که وبکم این آپدیت جدید از محصولات اپل عملکرد به مراتب بهتری نسبت به مدل قبلی یعنی مدل اینتل دارد اما با تمام این توصیفات این وبکم، وبکمی با کیفیت بالا تعریف نمیشود. و گویا شرکت اپل همچنان بایستی که بر روی وبکم تولید جدیدش کار کند.

مزایا و معایب مک بوک ایر M1

همچنین سه PORT دراین محصول جدید وجود دارند. گفته میشود که دو عدد از آنها Thunderbolt 3 به صورت USB-C و دیگری برای هدفون تعبیه شده است و این موضوع می تواند برای کسانی که به پورت های بیشتر نیاز دارند ناراحت کننده باشد.
با تمام این تفاسیر این محصول جدید شرکت اپل طرفداران سرسختی دارد.
کارشناسان مک بوک ایر M1 را یکی از بهترین و تحسین برانگیز ترین مک بوک های حال حاضر جهان معرفی میکنند. به گفته ی آنها شما میتوانید با این مک بوک کار کنید و انواع وظایف پردازشی را بر روی آن اجرا نمایید و خبر خوش آنکه شما در هر صورت شاهد بهترین عملکرد خواهید بود.
در ارتباط با پردازنده ی مک بوک ایر M1 لازم به ذکر است که پردازنده هشت هسته‌ای آن تحت عنوان Apple M1 می باشد که فرایند آن 5 نانومتری بوده و بر پایه تراشه A14 Bionic کار میکند.

Macbook Air 2020 M1 Series Review 2

لازم به ذکر است که از این تراشه در آیفون 12 و آیپد ایر نیز استفاده شده است. این تراشه تشکیل شده از چهار هسته با سرعت کلاک بالا و چهار هسته با مصرف بهینه انرژی می باشد. بنابر ادعای شرکت اپل این پردازنده دارای بهترین عملکرد را در هر وات می باشد.
مک بوک ایر M1 یک آپدیت جدید در میان محصولات اپل می باشد. و مانند هر آپدیت جدیدی ویژگی های منحصر به فردی را داراست. به ادعای این شرکت نسل جدید مک بوک ایر سرعتی 3.5 برابر بیشتر از سایر لپ تاپ های هم رده ای که با سیستم عامل های دیگر از جمله ویندوز کار میکنند را داراست.
در همین باره این ابر شرکت مدعی است که این محصول 99 درصد سریعتر تمام لپ تاپ هایی است که تا کنون فروخته شده اند.
در ارتباط با قدرت شارژ و توانایی نگهداری از میزان انرژی در یک بار شارژ شدن اپل مدعی است مک بوک ایر M1 فقط با یک بار شارژ شدن میتواند به مدت 18 ساعت کار کند. همچنین این لپ تاپ فاقد فن می باشد که همین ویژگی باعث شده است تا این محصول فاقد هر گونه سر و صدا باشد.
کارشناس رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال در این زمینه مدعی است که صدای فن در نمونه های قبلی مک بوک بسیار زیاد بود. او معتقد است که حذف فن یکی از بهترین و هوشمندانه ترین تصمیمات شرکت اپل بوده است اما اگر فکر میکنید که حذف فن باعث شده است تا لپ تاپ داغ شود کاملا در اشتباهید. این کارشناس میگوید در طول مدت زمان یک هفته کاری کرده است تا لپ تاپ داغ کند او مدعی است که بعد از این مدت زمان نتوانسته است که به هدفش برسد.

Macbook Air M1 Series Introduction

چه چیزهایی مک بوک ایر M1 را متمایز میکند

مک بوک ایر M1 با ابعادی معادل 16.1 × 212.4 × 304.1 میلی‌متر و وزنی معادل 1.29 کیلوگرم از پردازنده ی گرافیکی 8 هسته ای برخوردار است و پردازنده ی مرکزی آن از نوع 8 هسته‌ای Apple M1 به همراه موتور پردازش عصبی 16 هسته‌ای می باشد.این مک بوک از حافظه ی SSD برخوردار بوده و حافظه ی رم آن8 و 16 گیگابایت می باشد. همچنین مک بوک ایر M1 از حافظه ی ذخیره سازی معادل با 512 گیگ نیز برخوردار می باشد. در ارتباط با سایر ویژگی های این مک بوک باید به اندازه ی صفحه نمایش 13.3 اینچی آن اشاره کرد. همچنین رزولوشن این دیوایس 1600 × 2560 پیکسل می باشد. که تراکم پیکسلی معادل با 227 پیکسل در هر اینچ را داراست. و نمایشگر 13.3 اینچی این مک بوک از نوع رتینا Retina Display می باشد. همچنین نمایشگر آن از دامنه رنگ P3 پشتیبانی میکند.

مک بوک ایر M1 به وای فای 6، USB 4 و تاچ آی‌دی نیز مجهز است. در مک بوک ایر M1 علاوه بر طراحی نو و جذاب و مانیتور با وضوح بالا و روشنایی 400 نیت، ما شاهد حسگر تاچ ID نیز هستیم. همچنین وجود اسپیکر هایی با کیفیت عالی و صفحه کلیدی که بر اساس مکانیسم سوئیچ قیچی عمل میکند از جمله عواملی هستند که این آپدیت جدید شرکت اپل را بیش از گذشته ارزشمند می سازند.
در ارتباط با مکانیسم سوئیچ قیچی لازم به ذکر است که در این مکانیسم جدید از فیبرهای شیشه ای برای تقویت صفحه کلید استفاده میشود. که این مکانیسم سلامت صفحه کلید را تضمین کرده و از برخورد هرگونه آسیب به آن جلوگیری به عمل می آورد. البته بنابر ادعای شرکت اپل تولید چنین صفحه کلیدهایی مقرون به صرفه تر میباشد.
این مک بوک که به عنوان بهینه شده ترین لپ تاپ حال حاضر در جهان معروف است به شکل حیرت آوری سریع است، که کارشناسان دلیل این سرعت را بهره مندی آن از نخستین تراشه ی اپل سیلیکون می دانند. در واقع مک بوک در تلاش است که با این اقدام هماهنگی میان نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر‌ را بیشتر کند.
مک بوک ایر M1 با رقمی معادل 999 دلار فروخته میشود که این رقم به هیچ عنوان رقم کمی نیست. اما از آنجایی که این دیوایس یک بسته سبک و کامل است و بسیاری از وظایف پردازشی از جمله پردازش های سبک و سنگین را به راحتی انجام میدهد این رقم برای آن مناسب می باشد و چه بسا که ارزشش را داشته باشد.

جدول مشخصات

Macbook Air 13 Mgn73 2020 M1 Chip 8gb 512gb Ssd Space Gray
ابعاد

304.1×212.4×16.1 میلی‌متر

وزن

1.29 کیلوگرم

حافظه داخلی

512 گیگابایت

مقدار RAM

Unified

صفحه نمایش لمسی

خیر

فناوری صفحه‌ نمایش

IPS LED-backlit LCD

اندازه

13.3 اینچ

رزولوشن

QHD|2560×1600

سایر قابلیت ها صفحه نمایش

True Tone Technoloy, Wide color (P3), روشنایی 400 nights, نسبت تصویر 16 به 10

بلوتوث

بلوتوث داخلی

سیستم عامل

Apple Mac OS

مشخصات باتری

باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 49.9 وات ساعت

سایر قابلیت‌ ها

دارای 2 درگاه USB-C, قابلیت خروجی DisplayPort از طریق درگاه USB-C, قابلیت خروجی Thunderbolt 3 از طریق درگاه USB-C, مجهز به بلوتوث نسخه‌ی 5.0

شبکه بی سیم Wi-Fi

ندارد

شبکه Ethernet

ندارد

اقلام همراه کالا

آداپتور و کابل برق, دفترچه راهنما

سازنده پردازنده

Apple

سری پردازنده

M1

مدل پردازنده

Apple M1 chip

محدوده سرعت پردازنده

2.8 گیگاهرتز و بیشتر

حافظه Cache

12 مگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مشخصات حافظه داخلی

PCIe-based onboard

سازنده پردازنده گرافیکی

Apple

مدل پردازنده گرافیکی

8core Apple-designed integrated GPU

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

صفحه نمایش مات

خیر

درایو نوری

بدون درایو نوری

وبکم

دارد

توضیحات وبکم

720p FaceTime HD camera

مشخصات اسپیکر

بلندگوهای استریو داخلی

کیبورد با نور پس زمینه

دارد

مشخصات تاچ پد

مجهز به تکنولوژی Force Touch با پشتیبانی کامل از انواع فرمان‌های چند لمسی تا فرمان‌های سه و چهارانگشتی

حسگر اثر انگشت

دارد

کارت خوان

ندارد

مودم

بدون مودم

توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

802.11ax Wi-Fi 6 wireless networking, IEEE 802.11a/b/g/n/ac compatible

پورت VGA

ندارد

پورت HDMI

ندارد

پورت USB Type-C

دارد

پورت Thunderbolt

دارد

توضیحات پورت Thunderbolt

Thunderbolt 3 (up to 40Gb/s)

پورت Serial

ندارد

پورت USB 4.0

دارد

طبقه‌بندی

کاربری عمومی,باریک و سبک

شارژدهی باتری

حداکثر تا 15 ساعت برای وب گردی ساعت

توضیحات سیستم عامل

Big Sure

تعداد پورت USB 4.0

2 عدد

دیدگاه شما برای ما با ارزش است:

با ثبت دیدگاه به دوستان خود برای انتخاب این محصول و خرید آن کمک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

Macbook Air 13 Mgn73 2020 M1 Chip 8gb 512gb Ssd Space Gray
شناسه محصول: 7034

مک بوک ایر 13 اینچ 2020 مدل MGN73 خاکستری

برای قیمت تماس بگیرید

پارت نامبر آمریکا | LLA Part Number

نات اکتیو | Not Activated Product

ارسال | همان روز ثبت سفارش به جز ایام تعطیل

ضمانت 7 روزه تست اصالت کالا | ارسال برند اورجینال

تفاوت دستگاه اکتیو و نات اکتیو دقیقا چیست؟!

تفاوت پارت نامبرهای مختلف محصولات اپل چیست؟!