آیپد ایر نسل چهارم 2020 ظرفیت 64 گیگابایت سلولار آبی آسمانی

Ipad Air 4th Generation 2020 64gb Cellular Sky Blue
شناسه محصول: 6684

تومان

نات اکتیو Not Activated Product

گارانتی رسمی 18 ماهه | کد رجیستری قانونی و ثبت شده

تفاوت دستگاه اکتیو و نات اکتیو دقیقا چیست؟!

تفاوت پارت نامبرهای مختلف محصولات اپل چیست؟!

ارسال تهران | قبل از اتمام ساعت اداری روز ثبت سفارش

ارسال شهرستان | روز ثبت سفارش به جز ایام تعطیل

آیپد ایر نسل چهارم 2020 ظرفیت 64 گیگابایت سلولار آبی آسمانی

Ipad Air 4th Generation 2020 64gb Cellular Sky Blue
شناسه محصول: 6684

تومان

نات اکتیو Not Activated Product

گارانتی رسمی 18 ماهه | کد رجیستری قانونی و ثبت شده

ارسال برند اورجینال | ضمانت 7 روزه تست اصالت کالا

ارسال تهران و شهرستان | همان روز ثبت سفارش به جز ایام تعطیل

معرفی محصول

Ipad Air 4th Generation 2020 64gb Cellular Sky Blue
آیپد Air (2020)، یک Pro در پوشش Air

آیپد Air (2020)، سری جدید آیپدهای Air است. آیپد Air، تاریخچه جالبی دارد. آیپد ایر در سال 2013 تولید شد و سال بعد با نسل دوم بهبود پیدا کرد. پس از آن اپل، این مدل را کلا کنار گذاشت و بعد از پنج سال دوباره در سال 2019، اقدام به تولید آیپد ایر کرد. علیرغم چند سال انتظار، آیپد Air 2019 چیز جدیدی نداشت، اما در مورد آیپد Air 2020 نمی توان، همان صحبت را کرد.
آیپد Air جدید، اکنون ظاهر قدیمی را کنار گذاشته و با طراحی شیک تر و زاویه دار تر عرضه شده است. این آیپد با تراشه ارتقا یافته و سازگاری با لوازم جانبی موجود در بازار می تواند، مشتریان آیپد Pro را به خرید آیپد Air وسوسه کند. اما قیمتش نسبت به قبل، 100 دلار افزایش پیدا کرده است.

iPad Air 2020 4th Generation Expert Review 9
iPad Air 2020 4th Generation Expert Review 8
طراحی و ساختار

اپل با طراحی iPad Pro، گل کاشت. در سال 2018 آیپد پرو با صفحه آلومینیومی و طراحی مشابه با آیفون 5 به بازار آمد و گوشی های منحنی، تبدیل به گوشه های زاویه دار شدند که با استقبال مردم روبرو شد. اپل با سری آیپد Air (2020) و آیفون 12، همان روند را تکرار کرد و هماهنگی بین محصولات خود را از نظر طراحی افزایش داد.
طراحی زاویه دار، حس متفاوتی را در دست ایجاد می کند که باید به آن عادت کنید. آیپد Air جدید، حس بهتری نسبت به مدل قبل از خود در دست دارد. حتی با این که صفحه نمایش بزرگتری دارد، من احساس امنیت بیشتری در هنگام نگه داشتن آن می کنم.
با طراحی آیپد پرو، یک تفاوت اساسی بین تبلت های میان رده و بالارده به وجود آمده است که گزینه رنگ می باشد. اپل اعتقاد دارد که کاربران تبلت های رده بالا، رنگ های کم سر و صدا و معمولی را ترجیح می دهند. بنابراین آیپد Pro در رنگ های استاندارد نقره ای، خاکستری و رزگلد ارائه گردید.
آیپد Air به واسطه این که یک تبلت بالارده نیست، از این گزینه تبعیت نمی کند. اپل رنگ های سرگرم کننده آیفون 12 را در آیپد Air (2020) نیز عرضه کرده است. انواع جدیدی از سبز و آبی آسمانی به همراه رنگ های معمولی نقره ای، خاکستری فضایی و رزگلد با پوشش های اختیاری Folio ارائه شده اند. در نهایت یک آیپد با رنگهای سرگرم کننده و براق خواهیم داشت که نگاه ها را به خود جلب می کند.
افزون بر رنگ های سرگرم کننده، آیپد Air، یک روش کاملا جدید در سنسور اثر انگشت عرضه می کند. اپل نمی توانست، دکمه Home را کنار گذاشته و از سنسور تشخیص چهره استفاده کند، بنابراین تصمیم گرفت، سنسور اثر انگشت را در کنار دکمه پاور تعبیه نماید.

سنسور اثر انگشت، عملکرد خوبی دارد و تقریبا بلافاصله بعد از قرار دادن انگشت، قفل تبلت را باز می کند. اما مشکل اینجاست که گاهی نمی توان، مکان آن را به سرعت پیدا کرد. طراحی آیپد Air (2020)، به گونه ای است که در همه جهات قابل استفاده باشد. بنابراین دکمه پاور می تواند، در بالای سمت راست و یا پایین سمت چپ باشد.
تبلت، محل قرارگیری سنسور اثر انگشت را در صفحه نمایش نشان می دهد تا به حل این مشکل کمک کند. بهتر است، در آیفون 12 نیز سنسور اثر انگشت به همراه تشخیص چهره تعبیه می شد، زیرا هم اکنون با ماسک های صورت، تشخیص چهره توسط سنسور، عملکرد مناسبی ندارد.
صفحه نمایش آیپد Air از نظر فنی به اندازه 0.1 اینچ، کوچکتر از آیپد Pro با ابعاد 10.9 اینچ می باشد، اما ابعاد کلی در هر دو یکسان است. قاب های آیپد پرو 11 و آیپد Air، یک اندازه هستند، پس این 0.1 اینچ کجا رفته است؟ ساده است، اختلاف در حاشیه صفحه نمایش می باشد.
اگر چه طراحی صفحه نمایش در هر دو یکسان است، اما حاشیه های اطراف صفحه نمایش در آیپد Air (2020) بزرگتر از آیپد Pro می باشد. البته به نظر من، این 0.1 اینچ تاثیری در صفحه نمایش ندارد، زیرا هنوز هم نسبت صفحه نمایش به کیس، کمتر از آیپد Air قبلی با دکمه Home است.

iPad Air 2020 4th Generation Expert Review 6
iPad Air 2020 4th Generation Expert Review 4
پشتیبانی از کیبورد جادویی و قلم اپل

آیپد Air (2020) از ابعادی مشابه با آیپد Pro برخوردار بوده و دارای رابط هوشمند است، بنابراین می تواند، به کیبورد جادویی که همراه با آیپد پرو معرفی شده است، متصل گردد. کیبورد جادویی، یکی از محصولات عالی 2020 اپل است که آیپد را به یک لپتاپ تبدیل کرده و دارای ترک پد و پورت USB-C اضافی برای شارژ می باشد.
بر روی صفحه کلید جادویی، یک قسمت وجود دارد که آیپد با استفاده از پایه و آهنرباهای داخلی، محکم به آن می چسبد. اتصال آیپد به کیبورد جادویی به گونه ای است که صفحه، شناور می باشد. کلیدهای کیبورد جادویی شبیه آخرین صفحه کلید مک بوک پرو هستند، البته کاملا یکسان نیستند. اما یک جهش بزرگ نسبت به کلیدهای پروانه ای که در مک بوک های قدیمی قرار داشتند، صورت گرفته است. هر فشار به کلید، محکم و بدون لرزش است و فیدبک مناسبی از کلیک را ارائه می کند. البته امکان تایپ سریع در آیپد 10.2 اینچی که کوچکتر است، وجود ندارد.
کیبورد جادویی به همراه یک ترک پد است که تجربه متفاوتی از آیپد را ارائه می کند. مکان نما، دایره ای شکل است، اما می تواند، تغییر شکل داده و در هنگام نزدیک شدن به آیکون ها به آن ها بچسبد. ترک پد، سیستم عامل iPadOS را برای طراحی برنامه ها با موس سازگار می کند. به کمک ترک پد می توانید، عملیات کشیدن، رها کردن، کپی، جایگذاری، انتخاب متن و تصویر و هر کار مشابه دیگر در لپ تاپ های سنتی را انجام دهید. در نهایت شما یک لپتاپ نسبتا ارزان خواهید داشت.
آیپد Air (2020) مانند آیپد Pro از نسل دوم قلم های اپل پشتیبانی می کند. در صورت عدم استفاده، محلی نیز برای قرارگیری آن در کنار تبلت وجود دارد. قلم نسل دوم، جهش بزرگی نسبت به قلم نسل اول اپل است و ویژگی های سری Pro را به میان رده ها می بخشد.

صفحه نمایش آیپد Air (2020)

با این که آیپد Air (2020) از نظر طراحی و ابعاد مانند آیپد پرو است، اما تفاوت اصلی این دو در صفحه نمایش می باشد. رزولوشن تصویر در آیپد Air مانند آیپد Pro برابر با (2360*1640) پیکسل و تراکم پیکسلی هر دو برابر با (264ppi) است. اما از فناوری فرکانس تازه سازی ProMotion که 120 هرتز می باشد، بهره نمی برد.
در نتیجه برنامه ها و بازی ها به اندازه آیپد پرو، نرم و روان اجرا نمی شوند. اما این بدان معنی نیست که عملکرد ضعیفی در آیپد Air وجود دارد. علاوه بر فرکانس تازه سازی بالا، در آیپد Pro، یک صفحه نمایش روشن با قابلیت HDR10 دارید که برای تماشای تمام ویدیوهای پیشرفته مانند آیفون 12 عالی است.
ما توسط تست های رنگ صفحه نمایش با SpyderX به این نتایج دست پیدا کردیم: آیپد Air (2020) دارای پوشش 95 درصدی sRGB و حداکثر روشنایی 512 cd/m2 می باشد.
صفحه نمایش، علیرغم عملکرد عالی، اما یک IPS LCD است نه OLED یا AMOLED. این بدان معنا است که قسمت های سیاه صفحه نمایش مانند آیفون 12 و یا تبلت گلکسی اس 7 پلاس، عمیق نیستند. اما برای اکثر افرادی که علاقه مند به نتفلیکس هستند و یا بازی ها را در صفحه نمایش بزرگ انجام می دهند، کافی است. به هر حال آیپد Air برای استفاده روزمره طراحی شده است نه برای کاربران خلاق حرفه ای.

iPad Air 2020 4th Generation Expert Review 7
iPad Air 2020 4th Generation Expert Review 3
مشخصات و عملکرد

در داخل آیپد Air (2020)، تراشه A14 Bionic را خواهید یافت که در آیفون 12 نیز وجود دارد. این تراشه با وجود پیشرفت در عدد و رقم، اما به اندازه A12X که در آیپد Pro قرار دارد، قدرتمند نیست و دو هسته CPU کمتر و یک هسته گرافیکی GPU کمتر دارد. با این وجود، باز هم توانمند است. به هر حال این تراشه در آخرین پرچمداران اپل وجود داشته است، بنابراین انتظار عملکرد ضعیف را از آن نباید داشته باشید.
A14 Bionic یک تراشه پرتوان است که از عهده انجام صفحات نمایش تقسیم شده، بازی های AAA و حتی ادیت فیلم بدون ذره ای لگ بر می آید، بنابراین تبلتی همه کاره است. درست است که به اندازه آیپد پرو، قدرتمند نیست، اما برای اکثریت کاربران، مخصوصا در مقایسه با رقبای اندرویدی عالی است که نتایج بنچمارک ها نیز این موضوع را ثابت می کند.
لازم به ذکر است که آیپد Air 2019 از تراشه A12 Bionic برخوردار بود. این تراشه، یک سال از زمان عرضه اش سپری شده است. در نتیجه پیشرفت دو ساله در فناوری پردازنده، یکی از علل افزایش قیمت آیپد Air (2020) می باشد. این آیپد، عملکردی در حد یک پرچمدار دارد، بنابراین دلیل افزایش قیمت 100 پوندی همین موضوع است.

به همراه این تراشه، شما 64 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در این آیپد خواهید یافت. مانند دیگر محصولات اپل، هیچ راهی برای افزایش فضای ذخیره سازی در آن وجود ندارد. بنابراین قبل از خرید آیپد، باید بررسی کنید که چه تعداد از برنامه ها، بازی ها و عکس و فیلم را در این تبلت ذخیره سازی خواهید کرد. من به شخصه فکر می کنم، فضای ذخیره سازی 64 گیگابایت برای اکثریت مردم کافی است. اما ناامید کننده است که رقبا، فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت را در مدل های ابتدایی خود ارائه می دهند.
شما اتصال دیتای سلولی را به صورت اختیاری در این تبلت خواهید یافت، اما برخلاف آیفون 12 از 5G پشتیبانی نمی کند. البته خیلی هم تعجب برانگیز نیست، زیرا اپل، قبل از این که 5G را در آیپد معمولی و آیپد Air (2020) قرار دهد، در آیپد های Pro پیاده سازی خواهد کرد. افزون بر آن، 5G گران است و باعث افزایش هزینه های تلفن همراه می شود، بنابراین این مورد، نقطه ضعف بزرگی محسوب نمی شود.

iPad Air 2020 4th Generation Expert Review 2
iPad Air 2020 4th Generation Expert Review 1

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، اپل تمایل دارد، در تمامی آیپد ها، سطح آن را یکسان نگه دارد. آیپد Pro، آیپد Air (2020) و آیپد معمولی، هر سه دارای عمر باتری 10 ساعته هستند. در تست بنچمارک باتری آیپد Air، عدد 9 ساعت و 7 دقیقه را به دست آورد و در جلوی آیپد Air (2019) و گلکسی تب S7+ قرار گرفت. اما عمر باتری در زندگی واقعی چگونه است؟ به طور کلی آیپد Air با یک بار شارژ، به راحتی کل روز را سپری می کند و با استفاده کمتر تا چند روز هم، بدون نیاز به شارژر USB-C روشن می ماند.
خبر خوب این است که آیپد Air جدید، برخلاف بسیاری از محصولات اپل با پورت شارژ USB-C عرضه می شود. این پورت شارژ، 20 واتی و سریع است و 26 درصد شارژ را در عرض 30 دقیقه پر می کند. با این که در زمینه شارژ، این آیپد، بهترین نیست، اما زمان اتصال به شارژ در آن نسبت به مدل قبلی بهتر شده است.

دوربین آیپد Air (2020)

معمولا دوربین تبلت برای افراد، اولویت نیست. ممکن است، مردم گاهی با تبلت عکس هم بگیرند، اما در کل خیلی متداول نیست. دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 برای آیپد Air، مناسب است. در نور خوب، عکس ها دقیق هستند و کیفیت ویدیو نیز خوب است. اما چالش اصلی در نور کم است که عکس ها خیلی بادقت نخواهند بود.
دوربین جلو 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 برای سلفی های گاه و بیگاه و چت های تصویری فیس تایم، به قدر کفایت عالی است. البته ویژگی های پیشرفته تر مانند حالت شب، حالت پرتره و یا قابلیت جابجایی بین زاویه های بازتر و بسته تر که در آیفون 12 وجود دارد را نخواهید یافت. اگر گوشی، کنار دست نباشد، با آیپد می توان، عکس گرفت، اما هیچ وقت کیفیت دوربین آیفون را نخواهد داشت.

iPad Air 2020 review 7
iPad Air 2020 review 9 scaled
نرم افزار

آیپد Air (2020) با سیستم عامل iPadOS 14 ارائه می شود. به زبان ساده، این نرم افزار یکی از قدرتمندترین و بهترین سیستم های عامل در تبلت ها می باشد. این سیستم عامل، طیف وسیعی از برنامه ها و بازی های ارتقا یافته را برای تبلت ارائه می کند. برعکس برنامه های کوچک گوشی های همراه که در تبلت های اندرویدی وجود دارد، کارهای پیشرفته تری به جز گشت و گذار در توییتر و یا پاسخگویی به ایمیل ها را می توان، با آن انجام داد. برنامه های چندمنظوره در صفحه های تقسیم شده و امکان کشیدن و رها کردن بین برنامه ها از این دست کارها می باشد. این سیستم عامل، یک مجموعه توانمند است که برای انجام هر کاری مناسب است، فقط باید هزینه های برنامه ها را بپردازید که ممکن است، در اپ استور گران باشند.
از سوی دیگر آیپد، کاملا با اکوسیستم اپل هماهنگ است. شما می توانید، با این آیپد به پیامک ها پاسخ دهید، با شماره های موجود در آیفون با آیپد خود تماس بگیرید و یا از ایرپاد برای ورودی صوتی استفاده کنید و بسیاری از موارد دیگر.

نتیجه گیری

آیپد Air (2020) یک درخشش بزرگ در تبلت های میان رده محسوب می شود. طراحی قدیمی تر کنار رفته و ساختار مدرن و صنعتی جای آن را گرفته است. طراحی جدید، این آیپد را با آیپد Pro هماهنگ کرده است. صفحه نمایش تقریبا یکسان و ابعاد مشابه، تشخیص این دو آیپد را از هم سخت می کند.
البته آیپد ایر با فناوری فرکانس تازه سازی ProMotion و یا سنسور تشخیص چهره موجود در طیف Pro نمی تواند، رقابت کند. اما اگر بدون این خصوصیات نیز می توانید، سر کنید، آیپد Air دقیقا همان تبلتی است که می خواهید.
طراحی عالی، سنسور اثر انگشت، گزینه های رنگی روشن تر، صفحه نمایش تمام صفحه با رزولوشن بالا البته با حاشیه های کمی بزرگتر و سازگاری با کیبورد جادویی و نسل دوم قلم اپل را در این آیپد مشاهده خواهید کرد. تراشه A14 Bionic همان تراشه قدرتمند آیفون 12 است که تقریبا هر وظیفه ای را به راحتی انجام می دهد. اگرچه به اندازه آیپد Pro قدرتمند نیست، اما در حد متوسط، عالی است.
افزایش قیمت نسبت به نسل قبلی ممکن است، برای شما سخت باشد. اما اگر این هزینه اضافی را پرداخت کنید، در حقیقت یک iPad Pro را در پوشش iPad Air دریافت خواهید کرد.

iPad Air 2020 review 1

جدول مشخصات

Ipad Air 4th Generation 2020 64gb Cellular Sky Blue
ابعاد

247.6×178.5×6.1 میلی متر

سایر توضیحات دوربین

به همراه مبدل USB-C به USB-A

مدل پردازنده گرافیک

Apple GPU (4-core graphics)

توضیحات سیم کارت

سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)

ساختار بدنه

آلومینیم

وزن

460 گرم

پردازنده‌ی مرکزی

Apple A14 Bionic chip with 64‑bit architecture

حافظه داخلی

64 گیگابایت

مقدار RAM

4 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

ندارد

بازه‌ی اندازه صفحه نمایش

بین 10 تا 13 اینچ

اندازه

10.9 اینچ

رزولوشن

2360×1640 پیکسل

شبکه های ارتباطی

2G,3G,4G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

شبکه 3G

دارد

شبکه 4G

دارد

فن‌آوری‌های ارتباطی

GPRS,EDGE,Wi-Fi,بلوتوث

Wi-Fi

02.11ax Wi-Fi 6; simultaneous dual band (2.4GHz and 5GHz); HT80 with MIMO

بلوتوث

5.0

فن‌آوری مکان ‌یابی

A-GPS,GLONASS

درگاه ارتباطی

USB Type-C

دوربین‌های پشت گوشی

دارد

رزولوشن عکس

12 مگاپیکسل

فلش

Quad LED

قابلیت‌های دوربین

دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.8, فلش Quad LED, فیلمبرداری آهسته با رزولوشن Full HD و سرعت 120 و 240 فریم بر ثانیه, فیلمبرداری با رزولوشن 4K و سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه, فیلمبرداری با رزولوشن Full HD و سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه, قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging), قابلیت ذخیره سازی تصاویر با فرمت های JPEG و HEIF, قابلیت عکاسی HDR, قابلیت عکاسی به صورت شمارش معکوس, قابلیت عکاسی پانوراما تا 63 مگا پیکسل (Panorama), قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus), قابلیت کم کردن نویز, مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک (Autofocus)

دوربین سلفی

دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.2, دارای سنسور با رزولوشن 7 مگاپیکسل, فیلمبرداری با رزولوشن Full HD و سرعت 60 فریم بر ثانیه, قابلیت عکاسی HDR

بلندگو

استریو

سیستم عامل

iOS

نسخه سیستم عامل

iOS 14

حس‌ گرها

اثر انگشت (Fingerprint Sensor),شتاب‌سنج (Accelerometer),سنجش نور محیط (Light Sensor),فشارسنج (Barometer),ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری قابل تعویض

ندارد

سایر قابلیت‌ ها

Fully laminated display, Liquid Retina, ProMotion Technology, Wide color display (P3), روشنایی 500 nits, قابلیت نمایش رنگ‌های نزدیک به واقعیت (True-Tone Display), نمایشگر با پوشش ضد انعکاس

تراکم پیکسلی

264 پیکسل بر اینچ

پورت USB

ندارد

اقلام همراه کالا

دفترچه‌ راهنما,شارژر,کابل USB OTG

شارژدهی باتری

حداکثر تا 10 ساعت برای وب گردی و یا پخش موزیک یا تماشای فیلم

باتری

28.6 وات ساعت

NFC

ندارد

قابلیت نصب سیم کارت

دارد – یک سیم کارت

GPS

دارد

امکانات

دارای حسگر اثرانگشت,قابلیت نصب سیم‌کارت

قابلیت های صفحه نمایش لمسی

پشتیبانی از قلم اپل نسل دوم, صفحه لمسی خازنی

قابلیت مکالمه

ندارد

DLNA

ندارد

GPRS

دارد

Edge

دارد

جک 3.5 میلی‌متری صدا

ندارد

برخی نرم افزارهای نصب شده

App Store, Books, Calendar, Camera, Clock, Contacts, FaceTime, Files, Find My, Home, iTunes Store, Mail, Maps, Measure, Messages, Music, News, Notes, Photo Booth, Photos, Podcasts, Reminders, Safari, Settings, Shortcuts, Siri, Stocks, Tips, TV, Voice Memos

دیدگاه شما برای ما با ارزش است:

با ثبت دیدگاه به دوستان خود برای انتخاب این محصول و خرید آن کمک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

Ipad Air 4th Generation 2020 64gb Cellular Sky Blue
شناسه محصول: 6684

آیپد ایر نسل چهارم 2020 ظرفیت 64 گیگابایت سلولار آبی آسمانی

تومان

نات اکتیو Not Activated Product

گارانتی رسمی 18 ماهه | کد رجیستری قانونی و ثبت شده

ارسال | همان روز ثبت سفارش به جز ایام تعطیل

ضمانت 7 روزه تست اصالت کالا | ارسال برند اورجینال

تفاوت دستگاه اکتیو و نات اکتیو دقیقا چیست؟!

تفاوت پارت نامبرهای مختلف محصولات اپل چیست؟!